zondag 7 september 2014

Bijna 1 maand in Arkansas!

Ik weet het. Jullie hebben lang moeten wachten op de volgende blogpost. Maar ik doe zoveel leuke dingen hier dat het te druk werd om een blogbericht te schrijven! Ik heb speciaal voor jullie een gaatje gezocht in mijn agenda om nog eens een blogpost te schrijven. (Eigenlijk wil ik gewoon geen huiswerk doen voor morgen, dus zocht ik een excuus voor mezelf! :)).

Zo, hoe is de eerste maand verlopen? Goed! Ik herinner me nog de eerste dag dat ik aankwam. Mijn maag lag in de knoop van alle emoties, ik was zo nerveus, wist niet goed hoe ik mezelf moest gedragen,... Nu bijna 1 maand verder heb ik mijn weg gevonden. 
Op school verloopt alles goed. Taken en toetsen lukken, het Engels van de leerkrachten is meestal verstaanbaar, vriendschappen ontstonden tussen zowel met de uitwisselingsstudenten als met de echte Amerikaanse leerlingen. Omdat iedereen ons beter zou leren kennen was er zelf een feestje fourth period met pizza en allerlei zoetigheden om de nieuwe studenten te verwelkomen.
Engelse les wanneer Mrs Madsen er niet is :)

Selfie #1


Selfie #2

Selfie #3

Selfie #4
Alle uitwisselingsstudent (en Mrs Madsen links) in Kirby High School op het feestje voor de nieuwe studenten

Mijn gastgezin zijn zo lieve mensen! Voor mijn verjaardag kreeg ik 50 dollar om een cadeautje mee te kopen (Sophie die 2 dagen later jarig was kreeg dit ook). Voor onze verjaardagen hielden ze een klein feestje met cupcakes. We zijn gisteren naar Louisiana gegaan, waar Jeff en zijn vriend Danny af en toe werken wanneer paardenraces gehouden werden. Ze werken namelijk aan de loketten op te gokken. Hun loketten bevonden zich in the Sky Room waar de suites en het buffet zich bevond. Cameron, Sophie en ik zijn binnen geraakt zonder te betalen en kregen zelf een armbandje met toegang tot het buffet. Jeff gaf Sophie en ik elk 20 dollar om op de paarden te wedden. Ik ben nu 18, dus ik mocht wedden en ik wedde dus ook voor Sophie. Het was super leuk, ook al zette ik elke keer maar een dollar in, het was echt tof om te doen. Natuurlijk zaten er mensen die 800 dollar op een paard zetten.

Ingang van de renbaan Harrah's Louisiana Downs
The Super Derby in Louisiana


De stallen waar de paarden worden voorbereid
 
De renbaan #1


De renbaan #2
De renbaan #3
1 dollar ingezet op nummer 4, die uiteindelijk gewonnen heeft. 2.40$ winst!
Vrijdag hadden we een feestje bij Sophie uit Zweden en Josephine uit Belgiƫ. Alle uitwisselingsstudenten waren uitgenodigd. Ze hadden een zwembad en we hebben ons allemaal te pletter geamuseerd! Nu vrijdag heeft onze lokale coƶrdinator een bijeenkomst gepland voor de uitwisselingsstudenten, dus het belooft weer een gezellige boel te worden!

De uitwisselingsstudenten en hun gastbroers en -zussen op de poolparty
Sfeerbeeld van de poolparty


Hoewel ik mama en papa, Victor, opa's en oma's, Michiel, Noor en Jeanne super hard mis en ik het soms wel eens moeilijk heb omdat ik ze wil vastpakken, heb ik het hier echt wel naar mijn zin! Het wordt een avontuur om nooit te vergeten!

Groetjes uit Murfreesboro, Arkansas!

1 opmerking:

  1. Hallo Tientje,hier zijn dan ook weer een keer. Het heeft wel een tijdje geduurd maar we zijn er even tussenuit getrokken naar Duitsland. Een heerlijk reisje langs de Rijn in een prachtig hotel met wellness. Opa heeft me getrakeerd op een massage en zalig cleopatrabad. Daarnaast hebben we veel gewandeld,lekkere wijn geproefd en genoten van de mooie natuur.
    Nonkel Johan is zopas vertrokken die is na zijn werk komen eten, ja iemand moet de routine in stand om omas keuken draaiende te houden. Natuurlijk komt Vic ook nog de woensdagmiddag, maar ja er blijft altijd een stoel leeg.
    Maar niet getreurd ik lees hier dat je het uitstekend gaat, veel plezier maakt met je nieuwe vrienden. Profiteer er maar van want eenmaal terug thuis wordt het weer wat ernstiger.
    't Is nu zaterdagnamiddag de zon schijnt en ik zal maar nog wat genieten van het mooie weer.
    Dikke, dikke knuffel van mij en opa

    BeantwoordenVerwijderen