dinsdag 3 februari 2015

Ciao Italia!

Dit bericht was zaterdag geschreven maar door de niet zo handige Blogger-app was het niet geplaatst. Bij deze de blogpost van zaterdag. 

Momenteel zit ik op de trein richting Torino waar ik mijn gastgezin zal ontmoeten. Het is nu 12u45 en de aankomst is voorzien rond 14u. Gelukkig zit ik hier niet alleen. Samen met 3 andere uitwisselingsstudenten en mijn lokale coördinator reizen we richting Torino. Alhoewel we allemaal naar Torino gaan, zijn we allemaal in een ander dorp en school geplaatst, behalve Laure uit Frankrijk die bij mij op school zit! Ergens ben ik daar wel blij om, een bekend iemand in een zee van onbekenden. 

De oriëntatiedagen in Rome waren echt leuk. Ik heb weeral mensen leren kennen van over de hele wereld. We waren met een groep van 24 waaronder maar 6 Europeanen, de rest van de groep waren Australiërs. De oriëntatiesessies zelf waren herhalingen van die die ik in België gehad heb en ook door mijn ervaring in Amerika wist ik al ongeveer alles wat ik moest weten. Toch waren de activiteiten en vooral het bezoek aan Rome de hoogtepunten van het verblijf. Helaas hebben we voor het aantal dagen dat we in Rome verbleven, Rome op een heel korte tijd moeten zien. De meeste tijd ging naar oriëntatiesessies. Zo'n oriëntatiesessie gaat vooral over je houding, je gastgezin, de regels... Ergens had ik het gevoel dat ik gewoon naar mijn gastgezin wou vertrekken en niet de herhalingen van vorige oriëntatiesessies. Toch moet ik toegeven dat ik hier en daar nog een nuttige tip heb opgevangen. Voor de mensen die mijn niet op facebook hebben, hier zijn wat foto's van Rome!

En ook nog wat foto's van we oriëntatie zelf. Ga ook gerust naar de facebookpagina van WEP Italy voor meer foto's. Ik kan helaas de link hier niet inzetten omdat dit via mijn telefoon niet lukt.


Als ik geïnstalleerd ben bij mijn gastfamilie en ik de tijd vind, zal ik mijn blog nog eens updaten. Maandag moet ik al naar school dus het kan misschien eventjes duren voordat ik nog iets post, maar ik zal jullie zeker op de hoogte proberen te houden! 

Groetjes vanuit de trein van Roma naar Torino. 🚊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten