maandag 4 augustus 2014

READY, SET,... GO!

Over een paar dagen is het zover, dan vertrek ik eindelijk naar de Verenigde Staten. De laatste zaken worden in orde gebracht. Er wordt hier en daar nog afscheid genomen van familie en vrienden. De valies wordt beetje bij beetje voller. Snel nog wat inkopen doen voor de ontbrekende zaken. Het vertrek komt steeds dichterbij.

mijn vluchtgegevens van de heenvlucht
Voor de mensen die mij niet persoonlijk kennen, ik ben Valentine en ingeschreven als uitwisselingsstudent bij WEP. Op 7 augustus stap ik op het vliegtuig richting de Verenigde Staten. Op de planning staan eerst 3 dagen New York met alle uitwisselingsstudenten van WEP die ook naar de VS vertrekken. Daarna neem ik het vliegtuig richting Texarkana waar mijn gastgezin mij zal opwachten. Ik zal 4 maanden verblijven in een stadje genaamd Murfreesboro in de staat Arkansas. Na deze 4 maanden blijf ik een maand thuis om dan te vertrekken richting Italië. Helaas is er over mijn gastgezin in Italië nog geen informatie. Zodra ik hiervan meer weet, laat ik het weten!


Via deze weg zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden. Met foto's en woorden zal ik jullie mijn ervaring proberen uit te leggen en hopelijk kunnen jullie zo ook een beetje mee genieten van mijn jaar in het buitenland.

logo van Kirby High School
Op 12 augustus begin ik al met school. Terwijl al mijn leeftijdsgenoten (ik ben bijna 18) naar de hoge school of universiteit gaan nog een maand of 2 vakantie hebben, zal ik al volop bezig zijn met school. Kirby High School is de school die mij en een paar andere uitwisselingsstudenten zal verwelkomen. Ik heb er zo'n zin in! Alleen het afscheid wil ik niet nemen. Wanneer ik denk aan de oma's en opa's, maar ook aan mijn ouders en broer, dan doet het pijn om te beseffen dat je afscheid zal moeten nemen. Maar ach, na 4 maanden ben ik weer eventjes terug in België!



Ik zorg dat ik voldoende foto's heb van het prachtige New York om jullie te doen verwateren. :)






http://www.wep.be/nlWEP is een Belgische organisatie die niet enkel uitwisselingsstudenten naar het buitenland stuurt. Je kan ook bij WEP terrecht voor vrijwilligerswerk of gewoon werk in het buitenland voor jonge mensen. Neem gerust een kijkje op de site voor de vele formules die WEP aanbiedt!

1 opmerking:

  1. Go Valentine! Ik wou dat ik nog jouw leeftijd had, met alle dromen en de kans ze waar te maken. Vergeet de hitekitalianen - en importspanjaard - niet, en beleef vele mooie momenten! Nu is het de mooiste tijd van je leven, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen