zondag 17 augustus 2014

Vakantie is gedaan, morgen naar school gaan

Mijn eerste week in Arkansas zit erop! Hoe het was? Super! Sheryl en Jeff zijn echt 2 super aangename mensen. De locatie leek eerst ergens in nergens, maar er zijn toch winkels in de buurt en wanneer we wat grote inkopen moeten doen nemen Jeff en Sheryl ons met plezier naar de grotere steden in de buurt. Ja ik schrijf 'ons', want de andere uitwisselingsstudente Sophie is vrijdagnacht toegekomen. Weliswaar zonder haar bagage die we na vele telefoontjes hebben teruggevonden. We komen goed overeen ondanks het feit dat ze 2 jaar jonger is dan mij. We delen een kamer, dat hoeven we eigenlijk niet te doen, maar het is leuker met zijn tweetjes!

Ik heb al van alles gedaan hier in Arkansas. Ik ben met Jeff naar de Walmart geweest om schoolspulletjes te kopen woensdag. En man, wat een super grote winkel is dat. Je kan er echt alles kopen. Tijdens het zoeken achter A4 cursusblokken ben ik tot de conclusie gekomen dat ze in Amerika geen A4 formaat hebben. Hun papier is kleiner in de hoogte en breder in de lengte. Ook hun ringmappen hebben geen 2 of 4 ringen, maar 3. Zo dat weet ik dan ook weer!
Na mijn Walmart avontuur in Arkadelphia zijn we naar de college van Jeff zijn zoon geweest, Cameron. Hij is 19 en het is zijn eerste jaar. We hebben daar iets gegeten en ik heb Cameron beter leren kennen. Als hij eens terug naar huis komt zal hij me voorstellen aan zijn vrienden omdat die dezelfde leeftijd hebben als mij!
Donderdag zijn Jeff en Sheryl gaan werken, dus ik was alleen in de voormiddag. De ideale gelegenheid om eens te FaceTimen met mijn ouders en Michiel. In de namiddag was er een 'Open House' in mijn school. Ik heb mijn leerkrachten ontmoet en wat leerlingen, maar heb nog geen kans gehad om vrienden te maken.
De volgende dag moesten we Sophie ophalen in Texarkana om 22:40. We zijn naar Texarkana gereden en zijn daar naar de film geweest. We hebben de film "Let's Be Cops" gezien. Echt een hilarische film over twee mannen die per toeval als politie agenten respect krijgen. Daarna zijn Sheryl en ik wat gaan winkelen. 1 T-shirt en 2 topjes waren het resultaat (en ook een body lotion van Victoria's Secret).  Ik heb dan voor het eerst in Applebee's gegeten. De scampi pasta was verrassend lekker.
Dit weekend zijn we naar Walmart voor Sophie geweest, haar valies is toegekomen, we zijn gaan kajakken en gaan zwemmen in het meer. We zijn gisteren naar de kerk geweest. Jeff en Sheryl hebben een vriend die bij een 'church community' zit. Er was een bijeenkomst en iedereen bracht iets om te eten. Na het eten was er super mooi vuurwerk! Het was zo gezellig.




Morgen is het de eerste schooldag. Ik vind het zo spannend, maar ik ben ook zo nerveus. Ik laat weten hoe het was! :)

Groetjes uit Murfreesboro!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten